09-10-10

JIM pakt uit met nieuwe zenderlook

Vanaf maandag 11 oktober 2010 ziet jongerenzender JIM er behoorlijk anders uit. Het bekende gele logo, de karakters en de ‘humping rabbits’ maken plaats voor een frisse multicolor look!

Luc Van Laer, Station Manager JIM: “Eigenlijk is de introductie van onze nieuwe look een soort van kers op de taart, omdat JIM volgend jaar 10 jaar bestaat. Omdat er in die tijd best wat veranderd is, leek het ons het ideale moment om JIM tegen het licht te houden en de wensen van onze kijkers in kaart te brengen".

De eerste resultaten hiervan heeft JIM al geïntroduceerd: het live afterschool programma FUZZ! en Laid Back in Fuzz.jpgde zomer, events zoals Afterschool Parties, School's Out of ook de Pool Parties... Ze horen allemaal bij de 'nieuwe' JIM.

Nu is het dus tijd voor de volgende stap. Vanaf maandag wordt JIM nóg kleurrijker. Voor de nieuwe look en strategie werd er samengewerkt met Cape Rock, een jong Nederlands bureau. “We starten met een kleurrijk basispakket dat continue wordt uitgebreid en op een aantal key momenten van het jaar inspeelt”, zegt Els Vercauteren, Station Manager JIM.

JIM is ook méér dan een zender, de website JIM.be wordt belangrijker dan ooit. De grootste verandering is dat je vanaf maandag JIM ook op je PC kan bekijken dankzij 24u live streaming. Ook voor de JIM VJ's is een belangrijke rol weggelegd op de site. Zij zullen de hele dag door twitteren over hun bezigheden. Els Vercauteren: “De switch van televisiestation naar multimediaal jongerenmerk is een belangrijke voor ons, we hechten dus veel belang aan onze nieuwe website."

Op programmatievlak heeft JIM nog een aantal nieuwigheden in petto, zoals The Big Selection, waar 15 jonge televisietalenten zich kunnen bewijzen om mee te presenteren in The Big Live of ook My Set Rules!, waarin jong DJ-talent de kans krijgt om zijn skills te tonen. Ook de bekende magazines zijn helemaal terug: 'GamePower' met Niko, 'MovieSnackx' met Kevin Janssens (ondertussen vaste waarde bij JIM), 'Showtime' met Eline en 'Spotlight', het fashion magazine.

NieuwlogoJim.png

De commentaren zijn gesloten.