06-11-10

VMMa neemt Vitaya over

De Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) neemt Media ad Infinitum over, het televisiebedrijf achter de lifestylezender Vitaya en de digitale gezondheidszender Vitaliteit. Dat is vrijdagnamiddag bekend gemaakt. Volgens Peter Vitaya.jpgQuaghebeur, directeur-generaal van de VMMa, past Vitaya perfect in de zenderportefeuille van de mediagroep uit Vilvoorde. "Naast onze brede publiekszender vtm, hebben we het meer mannelijke 2BE, JIM voor de jongeren en vtmKzoom voor de kinderen. Een zender die vooral gericht is op vrouwen, is complementair in ons tv-aanbod. Daar komt bij dat Vitaya, net als onze vier huidige tv-zenders, een sterk merk is", aldus Quaghebeur.
Voor de aandeelhouder Investar is Vitaya altijd een financiële participatie geweest, zegt Yvette Mignolet, afgevaardigd bestuurder van Vitaya. "Het is logisch dat zij als mensen uit de banksector Vitaya op termijn wilden verkopen", aldus Mignolet.
Volgens Mignolet heeft de VMMa de mogelijkheid om Vitaya te laten groeien. "De synergievoordelen van VMMa bieden Vitaya nieuwe mogelijkheden die vroeger niet realiseerbaar waren. Bovendien blijft Vitaya op die manier in Vlaamse handen", aldus Mignolet.
Wat de concrete gevolgen zijn voor het personeel en hoe de nieuwe structuur er zal uitzien, is nog niet bekend. Dat wordt de komende weken bestudeerd.

Vmma.jpg

De commentaren zijn gesloten.